De ce arta si mestesugurile sunt foarte importante pentru oameni.

De ce arta si mestesugurile sunt foarte importante pentru oameni.

Un neuroscientist explică de ce  procesul de creatie si mestesugurile sunt de un mare folos pentru sanatatea mintala.

neuro4
Cu toții avem hobby-urile noastre, lucrurile pe care ne place să le facem pentru a ne destresa după o zi lungă, pentru a ne relaxa și răsfăța, ceva de care sa ne bucurăm cu adevărat. Dacă nu ați încercat sa tricotati, rezultatele acestui studiu ar putea fi suficient pentru a va convinge să adoptati obiceiul. 

neuro1

Terapeutul Betsan Corkhill a chestionat 3.545 de persoane care au tricotat, și mai mult de jumătate dintre ele au spus ca s-au simtit „foarte fericite” după tricotat. Multe dintre ele au declarat că au tricotat în mod special pentru ameliorarea stresului si pentru relaxare, iar cele care au tricotat mai frecvent, au raportat o usurare mentala și emoționala mai mare decât cele care au făcut-o mai puțin frecvent; au raportat un sentiment de calm, de fericire, mai puțina tristete, mai putina anxietate si au devenit mai încrezătoare.

Mestesugurile facute impreuna cu prietenii, pot ajuta mintea si creierul prin îmbunătățirea si rezolvarea  problemelor, ajutând la dezvoltarea coordonării ochi-mână și conștientizarea spațială. De asemenea, poate da un sentiment de mândrie și de realizare, vă învață răbdarea și perseverența, încurajeza creativitatea activă și faciliteza formarea memoriei și recuperarea ei.

Studiul Corkhill a concluzionat ca „tricotatul are beneficii psihologice și sociale semnificative, care pot contribui la bunăstarea și calitatea vieții.” Un fapt interesant din studiu a fost că a găsit oameni care au tricotat, ca parte dintr-un grup si acestia au fost chiar mai fericiti decat persoanele care au tricotat singure.

Corkhill a explicat, „Utilizarea tricotatului pentru a realiza o stare de spirit meditativă, ar putea permite indivizilor mult mai rapid, sa experimenteze beneficiile meditației, deoarece nu presupune a fi nevoie să înțeleagă, să accepte sau să se angajeze într-o perioadă de învățare prelungită a practicii. Se întâmplă ca efect secundar natural al tricotatului. „

Unii s- au referit chiar la tricotat ca la o „noua yoga.” Cercetările arată că tricotatul și alte forme de mestesuguri , inclusiv cusut, țesut și croșetat au multe în comun cu atenția și meditația. Ele au, de asemenea un impact pozitiv asupra sănătății minții și bunăstării.

neuro2

Vestea cea bună: dacă tricotatul nu este pentru dvs., aceste efecte mari nu sunt limitate doar la o bucată de ata și un ac. Neurologii au studiat si alte forme de creativitate pentru a găsi activități ce produc aceleasi efecte, cum ar fi gătitul, desenul, fotografia, arta, muzica, decorarea torturilor și chiar facutul puzzle-urilor, care sunt benefice pentru sănătatea dumneavoastră.

neuro3

Atunci când suntem creativi, creierul nostru elibereaza dopamina, care este un anti-depresiv natural. Creativitatea cere concentrare sinceră, și poate duce la sentimentul de multumire. Mulți oameni de știință cred că există o legătură între activitățile creative și capacitatea de a reduce tulburari cognitive asociate cu inaintarea in varsta. Participarea la activitățile creative poate ajuta chiar si pentru a atenua depresia.

Gândiți-vă la timpul petrecut cat faceti ceva creativ care va place – poate că este cititul, cusutul, fotografierea sau crearea unui album – nu te face întotdeauna să te simți minunat? Facandu-va timp pentru a activa creativitatea și a face ceva de care sa vă bucurați, va ajutati in acelasi timp sa va destresati și va relaxeati, în timp ce aveti senzația de placere, pentru că faceti ceva ce va place. Cercetările arată că, practicile creative combat depresia, anxietatea si dezvolta abilitatile de adaptare, în timp ce crește calitatea vieții și reduce semnificativ stresul – toate vitale pentru mentinerea sanatatii creierului si bunastarii.

Deci ce credeti? Doriți să încercați tricotatul?  

Please follow and like us: