Jurnal de calatorie in Barcelona

Asa cum spunea Don Quijote, Barcelona este o  fantana de curtoazie, adapost al strainilor, azil pentru saraci, taramul celor viteji, un oraș unic prin locatia si frumusețea sa. Se pare ca de secole oamenii au fost impresionati de Barcelona si de cat de incredibil de frumoasa e.

Barcelona este capitala Cataloniei, o comunitate autonoma din nord-estul Spaniei. Este de asemenea al doilea oras ca marime al Spaniei, dupa Madrid. Se afla pe coasta Mediteranei, iar populația orașului este de aproximativ 1,6 milioane, iar a zonei metropolitane de aproximativ 3 milioane.

Pentru mine Barcelona inseamna in primul rand La Boqueria, un adevarat paradis al fructelor exotice si al mancarurilor delicioase, un loc pe care nu trebuie sa il ratezi.

De la fructe de mare proaspete, la fructe si legume din belsug, la condimente, nuci, fructe si legume uscate, pe toate le poti gasi in aceasta piata unde poti petrece ore in sir fara sa te plictisesti. In plus, in afara de toate aceste ingredinte proaspete, exista baruri si cafenele sau restaurante unde poti lua gustari – celebrele tapas – si unde mancarea este absolut delicioasa.

Pentru ca am stat la cateva minute de Boqueria, am renuntat la micul dejun de la hotel si am ales sa venim in fiecare dimineata in piata si sa ne bucuram de deliciile pe care le-am gasit aici.

Recunosc, mi-ar fi trebuit mult mai multe zile ca sa pot testa tot ce as fi vrut! Am mancat fructe in fiecare zi. E aproape imposibil sa treci pe langa tarabele cu fructe si sa nu cumperi ceva.

Aici am mancat cel mai bun suchi din lume si, pentru prima data in viata, stridii. La cat de dezgustator arata, n-am avut curaj sa le incerc pana am ajuns La Boqueria 🙂

In jurul orelor pranzului, piata este arhiplina. Recomand sa o vizitati dimineata cand toate sunt proaspete si locul inca nu e intesat de turisti. Piata are un farmec aparte. 🙂

La Rambla, celebrul lor bulevard din central orasului, nu a ramas in mintea mea in mod special. Este mult prea aglomerat si deloc pe gustul meu.

Incerc acum sa-mi mut gandul, desi este greu, de la mancare, la cultura 🙂 Mai exact la Gaudi. Si ma gandesc care din operele lui mi-a placut mai mult.

Casa Batllo este casa mea preferată. Iti va fi greu sa gasesti o linie dreapta in aceasta casa, dar ar putea fi distractiv sa incerci. Ferestrele ovale ofera o estetica interesante atat din interior cat si din exterior. Daca o vizitezi, ia neaparat un audio ghid. Daca vezi casa fara sa auzi povestea ei pierzi mai mult de jumatate din farmec.

In parcul Guell am ajuns intr-o seara. L-am vizitat rapid, inainte de caderea intunericului.

Parcul poarta numele unui prieten al lui Gaudi, un membru marcant  al burgheziei catalane, care a cumparat doua parcele de teren cu o vedere magnifica asupra orasului Barcelona, cu gandul de a construi acolo un cartier rezidential pentru burghezia locala. Proiectul a esuat la inceputul primului razboi mondial.

Apoi Sagrada Familia!

Constructia asta nu poate fi doar o biserica. Este diferita de orice alta biserica pe care am vazut-o vreodata. Gaudi a fost un om religios insa obsesia pentru Sagrada Familia cred ca l-a facut un pic nebun. A muncit la ea 40 de ani inainte sa moara si la moartea sa biserica nu era completa nici macar 25%. Azi, dupa 90 de ani, inca se mai construieste. Dar nimic din ce s-a construit dupa ce a murit el nu e nici pe departe la fel de fascinant.

Intr-una din seri am reusit sa vad si un spectacol de flamenco. E pacat sa pleci din  Barcelona fara sa vezi unul.

Flamenco este mai mult decat un dans spaniol ritmic, este una dintre cele mai frumoase si expresive forme de dans si muzica. Initial flamenco era popular printre tiganii spanioli care il dansau la intalnirile de familie si petreceri.  Mult mai tarziu – dupa 1800 – a devenit o forma de arta spectacol.

Nici o calatorie in Barcelona nu e completa fara o vizita pe plaja. Peisajul e spectaculos.

Acolo am mancat si cea mai buna paella.

Cartierul Gotic este un alt loc care mi-a placut foarte mult. Adevarata frumusete a acestui cartier este data de strazile și aleile sale interesante.

Unul din punctele de atractie ale cartierului gotic este catedrala.

Dar, un tur pe aceste stradute este o modalitate excelenta de a descoperi povestile si legendele din spatele districtului cel mai vechi al Barcelonei.

M-am indragostit de acest oras: artistii de strada, mancarea, stilul de viata, istoria, oamenii si multitudinea de activitati. Ca turist, nu ai o viata sa vizitezi un oras, ai doar cateva zile. Insa m-as intoarce aici oricand pentru ca mai sunt atat de multe de vazut. 🙂

Un articol scris de Alida Romedea in exclusivitate pentru Lady.ro
Foto: Alida Romedea

Please follow and like us: